Reis Mee - Blog #15 LES

Ik ben nog steeds niet in een zwart gat gevallen. Dat omschrijft wat reizen, doortrekken mij leert. Na het een komt het ander. Daarbij hoef je niet altijd te weten wat het volgende is. Echter wel dat er iets voor je klaar staat. vertrouwen.


Verschillende gevoelens ervaar ik. Meer dan ik anders ervaren had. "Sad" afgelopen week bij het verlaten van het diveresort "Scared", gevoelens van bang zijn. Voor het verlaten voor Kuala Lumpur en door te reizen met een medereiziger. Bang om keuzes te maken. Boos. Omdat niet alles uitpakt zoals je hoopt. En een medereiziger, al is die hier tijden lokaal ("local, plaatselijk") geweest, ook niet alles weet/zichzelf uiteindelijk tegenspreekt. Oplossingen. Etc.

Zo zou ik afgelopen nacht bij Aenon healtcentre overnachten. Maar dat ging niet door. Toen bood Robert aan om daar plaatselijk in Tempin te verblijven op zijn kosten. Ookal is dat voor een eigenlijk erg luxe hotel niet veel voor twee personen. Toch. Hij doet het wel.

Keien in Tempidan.http://aenon.org.my/


Ik ben blij met wat ik heb gekregen en waar ik ben. Ik ben nu weer in Melacca. Een toeristische doortrekplaats met luxe winkelcentrum. Daarnaast veel variatie, net als de bevolking. Zo heb ik veel Indisch gegeten als Roti. Deze plaats is rijk aan geschiedenis. Portugese, Nederlandse en later na 1600 gedeeld met Britse koloniën. Vreemd eigenlijk. Dat boten en bewoners van Europese landen gingen rondtrekken en plaatsen gingen "bezetten". De macht der sterkste zal wel hebben plaats gevonden. Met als gevolg o.a. export van lokale producten.

Epiloog
Eerst was ik compleet buiten de stad en vervolgens in het overkoepelende winkelcentrum. Het laat me verschillende levenswijzen zien. In de het winkelcentrum hoeveel kleding en mode ‘’telt’’. Terwijl ik eerst dacht dat de meeste mensen hier vooral vrij simpel waren gekleed. Het zou kunnen zijn dat veel mensen buiten dit gebied de winkelcentrums nauwelijks kennen. Zo is er een verschil te zien tussen locatie en uiterlijk.

Jaren '70 Rollerblades, new hype.


Mogelijk herken je de opmaak nog van een van de blogs aan het begin. Dit is namelijk een foto van de vakken op EWHA te Seoul. En ja. Denk dat vind je vast ook leuk om te weten. Ik heb alle vakken die ik deed gehaald. Zes in totaal. Met zelfs twee A's als eindcijfer. Toch best knap : ).

Schoolresultaten van EWHA

Pagina:https://www.facebook.com/393082854091167

Reacties

Reacties

Thessa

Niet 'best' knap, maar hééél knap Dirkie Dirk! Nog veel plezier en groei op je reis :-D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!