Reis Mee - Blog #07

Positiviteit? Check. Klaar om wat te vertellen? Check. Inhoud? Check. En waar ik ga beginnen gaat nu komen. Inmiddels ben ik weer een tijdje verder in mijn verblijf in Zuid Korea. Een land en omgevingen die me vanaf het begin goed aansprak. De mensen, het zijn. En best wel irrelevant, maar ook toepasbaar: het weer. Het is hier warm weer. Het is een paar dagen koud weer geweest, maar dat was niet een vast curve. Het is flink opgeklaard. Korte broek aan overdag is eind oktober een prima keuze. Echter ben ik wel al voorbereid op de winter. Nul graden Celsius kan hier makkelijk bereikt worden. Tien of twintig graden kouder ook. Dat heeft geloof ik te maken met windstromingen afkomstig van de zeeën en oceaan. De mensen die ik heb ontmoet vind ik vriendelijk. Met een best sociaal bewustzijn. Bijvoorbeeld iets van een ander pakken en het je ''eigen'' maken is hier eigenlijk niet van de orde.

Luisterend naar een eigen track. Foto gemaakt tussen videoopnames van een clip in. Vanuit het vak ''Introduction to visual media writing'' oftewel videoproduction heb ik de opdracht gekregen om een zelfintroductievideo te maken. Ik zat te denken aan spoken word met mogelijk muziek erbij en met de optie rap of om het op die manier te schrijven. Uiteindelijk heb ik een muziektrack gemaakt. Iets waar ik mezelf op veel verschillende wijzen in heb getraind om er naar toe te groeien om het te kunnen. Wat nu dus in korte periode is gelukt om een gehele track samen te stellen. De video opnames gaan ook lekker. Heel Zuid Korea is met mij er af en toe in verschijnend is al gefilmd : P. Een opdracht die ik erg leuk vind, ookal is het naast de vele andere vakken en zijn huiswerk er bij.

Peace and mind. Momenteel voelt het alsof het groeit. Met ''peace and mind'' bedoel ik eigenlijk ''peace and quiet'' :p. Als in zoveel dat je kunt doen, leren, toepassen om.. tja beter te leven als het ware. Simpelheid. Ik wil het niet simpel noemen. Maar van sommige dingen worden dingen niet complexer. 1 voorbeeld. M'n ouders zijn ook naar Zuid Korea gekomen en samen met een lokale bewoonster zijn we naar een tempel geweest. Een kleinschalige met een monk. De lokale bewoonster ging er nu zo'n twee jaar naar toe. Wat ik er onder andere van heb geleerd en waardevol vind om te delen is het volgende. Het verleden zien als niet waar. ''memories? not true''. Waarbij het er om gaat dat als je dingen van het verleden in het heden als niet waar aanneemt. Het is er niet nu. Het enige wat er nu is is het moment van nu. Sla of tik op de grond. En dat is het. Dat is het enige dat er is. Als er iets is dat je ''lastig'' valt uit het verleden dan zou die herinnering je moeten verlaten. ''that than must decease you''.

Bedankt voor het lezen! Tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

nel glas

Mooi verhaal weer. Zo houden we je toch wat in de gaten wat je doet en waar je bent. Vorige week groot feest in Zuid Korea volgens de tv. Had je vrij? Geniet je een beetje nu je ouders er zijn? Ben je daar tot januari of blijf je een heel jaar? Begin je de taal een beetje te verstaan of spreken ze allemaal Engels? Hier is het ook aardig. Gisteren thuis gekomen van 3 dagen Veluwe. Dit was het cadeau van de fam. Wolters met ons 50 j. huwelijk Erg goed geweest.
Nou heel veel succes en tot de volgende keer! gr. Nel en Evert.

Kimberley

Hey Dirk,
Door deze verhalen krijg ik soms het gevoel alsof ik met je mee op reis ben, erg leuk!
Het verleden niet zien als waarheid, jeetje, zeker stof om over na te denken.
Ik kijk uit naar je volgende blog!
Groetjes, Kimberley

Carpe

Bedankt voor de reacties. Ze voelen voor mij als erg warm aan om ze te ontvangen.
Net had ik een heel verhaal getypt aan reactie, maar die is kwijtgeraakt. Ik zal het nog eens schrijven.
Zoals het nu staat blijf ik hier tot alleen dit semester. Eerst stond dit veel meer open, met de mogelijkheid en plan om een groot deel van het afstuderen hier te doen. Bij onze opleiding is het zo dat je afstudeert met een project. Met een 2e stage met specifieke opdracht kan ook. Vandaar dat mn plan is om te gaan afstuderen met het maken van een film. Om het maken van een film te gaan combineren met het afstuderen. Dit op een afgekaderde wijze. Als voorbeeld. Bij een 48 hour film project doe je het uitvoerende, waarmee in de meeste gevallen al aardig wat voorbereidingen zijn getrokken, in een weekend. Het plan is om er nu een half jaar voor uit te trekken.

Al wat langer terug, toen ik naar Andong was getrokken waren er nstionale feestdagen. Thanksgiving. Van korter geleden heb ik bij mijn weten niks mee gekregen.
Doordat mn ouders er zijn trek ik meer het land in en maak ik dingen mee die ik anders niet had meegemaakt. Ben afgelopen weekend bijvoorbeeld gaan duiken bij Seogwipo in het zuiden van het eiland Jeju. Omdat ik een tijdje niet had gedoken had ik in het begin bij de bootduik de gedachte van: wij mensen horen daar niet onder water. In twee dagen hebben we zes duiken gemaakt. Toch is het in mijn beleving bijzonder om als vis in het water te zwemmen. Waarbij vissen vlak voor je zwemmen. Ik heb veel koraal en vissen gezien. Ook had ik voor het eerst gedoken zonder dieptemeter en kompas omdat die er niet bij zaten. De uitrusting vond ik echter prima en comfortabel. Gemiddeld zaten we op eerst tot en later vijftien meter. Het diepst dat ik ben geweest is tegen de dertig meter. Er was ook een festival gaande daar met muziek en dansers op een podium. Dat was een meerdere daags jaarlijks festival. Mogelijk was dat vanuit het feest??.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!