Reis Mee - blog #04

Hallo allemaal! Bij deze alweer deel vier van mijn blogs! Inmiddels kan ik redelijk zeggen dat ik al wat begin te settelen . Ik ben inmiddels al een paar keer op de school geweest. En heb een paar introlessen gehad. Deze vond ik best vermakelijk. Ook vond ik het concept van een schoolbank met tafeltjes en dat je luistert tof. Nu kun je denken van ''wat te fok?''. Maar dat is vooral omdat ik verschillende vormen van het klassikaal en in groepen studeren ken.

Voordat ik vertrok heb ik via een bijeenkomst een curve gezien van wat je mee kan maken als je naar een voor jouw onbekend gebied gaat. Eigenlijk denk ik dat ik in de periode zit dat ik het allemaal nog leuk vind, maar tegelijk de periode heb meegemaakt dat het wat minder mooi is. Dat terwijl ik hier pas vijf of zes dagen zit. Trouwens officieel gezien zit ik hier morgen een week! Ik heb het idee dat ik in deze periode veel van land en de mensen heb leren kennen. Ik heb erg veel aardige mensen ontmoet. Ik heb zelfs spontane ontmoetingen gehad. Eentje was toen ik 's avonds het gebied rondom het gasthuis waar ik verblijf ging verkennen. Deze moet ik even gaan uitleggen. Ik kwam uiteindelijk op een strook van natuur uit. Hierlangs loopt een stroom water en kunnen honden worden uitgelaten. Tot 's nachts lopen er mensen rond. Ze lopen er ontspannen rond. Ik vind het bijzonder dat er tussen hoge gebouwen een groene lijn van natuur loopt. Dit vind ik slim gemaakt. Hier kunnen mensen ontspannen, elkaar ontmoeten en zelfs tot rust komen. En dat midden in de stad. Het lijkt te zijn gemaakt met enige balans. Met als resultaat dat mensen zich sociologisch gezien gedragen. Ah goed. Daar had ik dus een praatje en kreeg voor mij nieuw Koreaans eten. Altijd erg lekker en nieuw van smaak. Bijvoorbeeld gemixte groente in pastalaagjes.

Bij deze kom ik ook tot het idee, hoeveel ik eigenlijk al heb te vertellen en heb meegemaakt. Hier dichtbij is ook een erg grote rivier. Deze Hanriver is denk ik wel vier a vijf kilometer breed. In afstand lijkt het kleiner, maar dat is al met enige kennis ingeschat. Daar vandaan krijg je prachtige omgevingen te zien met op de achtergrond hoge gebouwen zichtbaar gemaakt door het licht rondom hun kadrering. Al met al dus een goede periode. Direct alsmede waar het me tot inspireert leer ik er van alles van. Persoonlijk: hoe pak ik iets aan. Waarbij ik me steeds meer vorm naar wie ik wil zijn en naar hoe ik wil dat anderen mij behandelen. Als ook 's werelds. Bijvoorbeeld: een idee overplaatsen naar een ander gebied hoeft helemaal niet het beste te zijn. Of: altijd maar meer consumeren: zit er wel een eind aan. Of: altijd maar vooruit gaan en verbeteren, bijvoorbeeld technologisch: wat is daar het punt van.

Als afsluiter vertel ik nog een kort iets dat ik heb meegemaakt: ik heb ze gezien. Wat heb ik gezien? Ik heb de straten gezien waar alle kabels in de lucht vast hangen. Eerst kun je denken van: shit, waarom hebben ze dat niet in de grond gebouwd? Maar als je nagaat waar het is, is het misschien nog niet zo'n slecht idee. Het is gebouwd waar aardig wat mensen rondlopen. Mocht er een keer iets zijn dan kan je op zo'n plek eigenlijk niet hebben dat de straat eruit moet. Op deze manier kun je dan toch beter bij de kabels. En heeft het toch ook echt een voordeel. Hopelijk krijg je een beeld bij wat ik bedoel.


Groetjes allemaal uit Zuid Korea! Hopelijk heb je van deze blog genoten en tot de volgende keer!

p.s. Ik begin ook telkens meer mensen te ontmoeten en daarmee allemaal leuke dingen te doen. Veel heb ik nog niet eens verteld. Ik heb bijvoorbeeld ook een dinerkaart gezien met alleen maar tekens. Via plaatjes op de muur kon ik en mijn toenmalige kamergenoot toch zien wat we gingen bestellen.

https://youtu.be/CRHyBwNtkLA ; ) voor de toon.

Reacties

Reacties

nel Glas

Beste Dirk,

Open je oren en ogen dan kun je veel horen en zien. Prachtig je verhalen. Zo wanen wij ons ook een beetje in Z-Korea. Deze week was een echtpaar op Friesland tv en die vertelden dat zij een dochter in Z-Korea hadden. Nou weet ik niet waar zij in Friesland wonen. Kun je misschien achter komen via oprop fryslan.

gr. van Evert en nel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!