Op Reis - blog #03

Het is weer ''tijd'' voor een nieuwe blog. Ik ben aangekomen in Zuid Korea en ineens ben je weer ''bezig''. Hoe en wat zal ik gaan vertellen. Het is hier terwijl ik het schrijf alweer het in het begin van de avond van de vrijdag. Afgelopen woensdag namiddag ben ik geland, dat zou in de ochtend zijn van Nederland. Dus ik ben inmiddels 48 uur op de locale locatie.
Wat heb ik gedaan? Na aangekomen te zijn ben ik met een pendeltram naar de het andere deel van het vliegveld gegaan. Daar mocht ik nog een paar papieren invullen en krijg ik uiteindelijk een digitale scan van mijn vingers en er werd een foto van iedere passagier gemaakt. Nou, dankjewel, een warm welkom. Maar ach ja, ik laat het zeker maar voor wat het is en accepteer hoe het hier gaat.
Op het vliegveld heb ik wat geld omgeboekt naar Koreaanse Wong en wat extra geld gepind. Daarna heb ik de vorige blog nog even gedeeld en de video daadwerkelijk geupload. Deze stond al vrijwel klaar. Toen nam ik de trein. Of ik ben erachter gekomen het is hier de metro, echter het is vertaald als ''train''. Hiervoor kon ik losse kaartjes halen. De volgende dag, na mijn eerste verblijfplaats te hebben gevonden waarmee ik van te voren contact mee heb gehad ben ik naar de introductie gegaan van de school. Uiteindelijk heb ik daar nog een paar mensen ontmoet en daarmee ben ik uiteten gegaan. Een mix van rijst en spijzige dingen. Een lekker bol, en het was gezellig. Ook heb ik een kaart gehaald voor de bussen en de ondergrondse en daarop geld gezet.


Nu is het nog even kijken, hoe en wat ik verder ga doen. Bij het gastenverblijf zijn ze erg aardig en ontvangkelijk. Dit is leuk om mee te maken. Alleen heb ik wel plotseling mijn kamer wel weer gedeeld, dus ik kijk nog even verder. Daarmee kom ik op het volgende. Toen ik naar de school ging, met de fiets die ik hier kon lenen, was het echt een baalmoment. Zat ik maar op de campus. Maar helaas dat zit ik niet. Bij een plek met soortgenoten en om op die manier op een makkelijke manier alles te ontdekken. Gisteren heb ik ook met een Amerikaan gesproken en die was vrijwel de campus nog niet afgeweest. Ja, zo kan het ook. Het voelde wel een beetje dubbel om eerst al aan het land te wennen. Of ik bedoel vooral eigenlijk de plekken te vinden #. En dan ook nog eens de campus die hier zo'n 3 km vandaan is. Ook op de campus, die moeilijk heb kunnen vinden was het niet zo maar gepiept. Ook daar mocht ik weer achter het juiste gebouw komen. Ook was ik iets te laat, wegens het zoeken en alles, maar mede ook omdat ik wat had geluierd, maar had uitgeslapen. Om een uur of elf werd ik pas wakker en toen kwam ik door het toch nog eens op te zoeken achter de precieze tijd.
Hoe ik tot nog toe Korea vind? Ik vind het vrijwel hetzelfde als wat ik ken. Dus ik zie veel overeenkomsten. Misschien komt het omdat ik mogelijk al wat breed georiënteerd ben. Want ik kan begrijpen dat anderen met geheel andere verhalen komen. Misschien kom ik dan wel met een tegenovergesteld verhaal, maar zo ben ik ook wel. Mensen zijn hier modern, qua kleding viel me op dat het hier best wel modern is en wat urban is te noemen. Iets waar ik mij thuis zou kunnen voelen, ookal ben ik de laatste tijd niet zo heel veel bezig met wat ik aan heb ; p. Af en toe word ik weer netjes, als ik het weer genoeg vind. Grapje. Oke. Dus netjes en verzorgd hier. Oke.
Wel zie ik verschillen met hoe de gebouwen zijn aangekleed met belichting. Ik stapte bij het metrostation uit en zag toen eigenlijk voor het eerst Seoul de stad. Leuk om te zien.

Dat was het voor eerst wel weer.

P.s. heb meer leuke foto's maar deze zijn het voor eerst even geworden. Keuzes, keuzes, keuzes... XD

Reacties

Reacties

nel Glas

Hoi Dirk,

Wat goed van je om deze blog te maken. Blijven we op de hoogte en wanen ons ook in Seoul.
Heel veel sterkte.
gr. Nel En Evert.

Carpe

Heej Nel en Evert,
Dankjewel. Fijn om van jullie te horen! Jullie zijn immers ook de mensen waarvoor ik het onder anderen doe. Groetjes!

siep en marja

Hoi Dirk. Wat leuk om je te volgen. Succes jonge en geniet van de tijd in zuid Korea.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!