Ik ga op reis - blog #01

Na afgelopen vrijdag mijn afscheidsfeestje en een optreden in het programma Noarderwyn te hebben gehad nadert het steeds meer: mijn vertrek als uitwisselingsstudent. Afgelopen zaterdag, na de gehele nacht buiten met de laatste twee gasten te hebben doorgebracht, kwam ik overdag helaas tot een minder fijne ontdekking. Een dusdanige ontdekking die mijn gehele feest, het op reis gaan, wel eens vies in het water kon gaan gooien. Maar gelukkig is er hoop en ik als nuchter persoon geboren rond de wâlden/trynwalden van Friesland bleef m’n hoofd koel houden. Het volgende heeft zich namelijk voorgedaan. Samenvattend noem ik het maar het verhaal van de tas.
Afgelopen dinsdag ben ik naar Den Haag gegaan om mijn visum op te halen bij de ambassade van Zuid Korea. Vervolgens heb ik de stad verkent, contact opgedaan met een ander die naar Zuid Korea vertrekt en het binnenhof bezocht met een foto als bewijs. Vervolgens familie opgezocht en de volgende dag doorgetrokken. Met in de tas mijn paspoort met daarin het visum. En juist, een enthousiaste rockband Railroad had de ’s avond nog een openlucht optreden. Echter hebben ze bij het vertrekken iets meer meegenomen dan waarmee ze aankwamen. Dus ik kon aan het eind van het programma niet vinden waarmee ik weer graag naar huis wilde vertrekken. En wat dat dan is is inmiddels niet meer het moeilijkste te raden: mijn backpack rugzak, een ideale tas voor een wat zwaardere laptop en overig spul. Ach, geen probleem, geen man overboord. Tenminste: in perspectief gezien. Ik had dan nog wel een andere tas en die paar schriften die erin zetten met wat zelfgeschreven teksten is ook niet het ergste dat verloren kan gaan. Ookal wilde ik ze nog wel gebruiken voor opnames. Ook kwam ik erachter dat de, uit alle zekerheid meegenomen, bril ook in de tas zat en ik dus een nieuwe mag gaan aanschaffen.

Hoe dit verder gaat aflopen, lees je de volgende keer. Ook omdat voor mij nog niet alle touwtjes aan elkaar zijn geknoopt. Wel kan ik het volgende, dat een persoon die mij eens steunde toen ik mijn eerst toneelstuk regisseerde meegaf, meegeven: ‘’het komt altijd goed’’.

Reacties

Reacties

JohanJuckers

Succes!!! fijne tijd !!!!!

marja tilstra

Geniet van je tijd in zuid Korea. Ga je volgen via je blog

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!