Reis Mee - Blog #14 GOUD

De pot met goud te hebben gevonden. Zo voelde en ervoer ik het. Na mijn tocht van de rivier kwam ik aan in Semporna. In de bus had ik uitgezocht waar ik naar toe kon voor overnachting en het werd Scuba Tiger. Wat uit het stadje gelegen, maar aan het water. Ik slaap er in een zeer nette dormitory welke ik de eerste twee nachten deelde met een jongen net wat ouder dan ik uit China.
In Semporna was er iemand zo vriendelijk om me meteen bij het uitstappen al te helpen voor vervoer. Dusdanig dat het bij het busbedrijf leek te horen. Echter dat bleek niet zo. Hij had zelfs geld nodig om te tanken. Na uiteindelijk meer dan 2/3e van zijn eerste prijs af te hebben, bleek er op de hoek van de straat een busje van Scuba Tiger te staan. Die heeft mij vervoerd. Ik was even boos op de eerste taxichaufeur voor dat ik o.a. de mensen met wie ik in de bus zat was kwijtgeraakt. "overall"# gezien was het dus iemand die op zijn manier geld probeerde te verdienen. - Op een wat slinkse manier, maar niet met zeer kwade bedoeling. Ik als reiziger bleef rustig en heb er tot nu toe nog steeds geen spanning of stress door ervaren. Ik wist welke aannames ik deed en bleef bedenken wat ik te winnen en verliezen had. Blijkbaar een situatie en gebeurtenis waar ik voorhand al mee kon "dealen"# , mee om kon gaan en overheen was gegroeid.
p.s. tevens, door erover te typen, besef ik me dat het ook niet voor niets is. In feite had ik m'n boeking nog niet voltooid en was het nog mogelijk dat ik ergens anders uitkwam. Zo is het ook populair om op Mabul eiland te verblijven. Ik heb een fantastische oud & nieuw gehad wat vooral kwam door de mensen met wie ik omringt was. + locatie : P.

Wat is dan de pot met goud? Voor mij was het te zijn beland op de tropische eilanden. Daarnaast is het duiken hier zo mooi. Ongelofelijk. De vergelijking dat je in een subtropisch aquarium zwemt is bij de meeste duikstekken en aardig wat momenten op z'n plaats.

Mabul, eiland. Semporna gebied. Tegen schemering ben ik het eiland opgelopen en
heb ik interactie gehad Met de plaatselijke bevolking: kinderen, gejamd.

Drie dagen verder. "Jan 5th". Ik heb bij een eiland gedoken met stroming van de zee. Hier heb ik nieuwe vissen gezien. O.a. vissen met "neuzen". En "white reef sharks". Dit zijn smalle haaien. Hier kon ik zo'n halve meter boven hangen om het diertje te bestuderen. Een vin boven op ongeveer twee derde vanaf de kop en inclusief staartvin 3 onder en drie boven, waarvan de eerste onder begint waar de eerste bovenste eindigt.
Deze beschrijving om toch maar even aan te geven in hoeverre ik bestudeer wat ik zie.
Ik ben ook dankbaar voor de duikervaring die ik hiervoor had. Vooral het trimmen, balanceren onder water, is erg handig om als vaardigheid te hebben waardoor "al zwevend" indien gewenst zo'n vijf centimeter boven een zeediertje met m'n masker kan blijven hangen.

Gisteren heb ik voor het eerst freediving gedaan: snorkelen waarmee je naar diepte komt. Zo heb ik een wrak/bouwsel kunnen zien op zo'n twaalf meter diepte.

Marja&Siep

Jij geniet volop begrijp ik. Hoelang mag je nog vakantie vieren? De temperatuur zal wel aangenaam zijn. Hier kunnen we schaatsen op straat en stoep. Zo glad van de ijzel. Geniet nog maar even. Groetjes van ons.

Carpe

Hooi! Bedankt!
Tot eind januari. Toch is het handig eerder naar nl te komen voor plannen en schooldingen. Nabij afstudeerfase.