Reis Mee - Blog #09

Hallo uit Seoul, afgelopen weekenden ben ik actief geweest en heb ik verschillende plaatsen bezocht. Aldus nog steeds met school actief en aan het exploreren. Ik heb een aantal populaire tempels bezocht en ik ben nauw aan de Noord Koreaanse grens geweest. Alleen een tweekilometer breed kanaal weerhield ons ervan om er voet op land te zetten.


Ganghwa Island tweedaagse: mooie plekken bezocht, plezier gehad, mensen en medestudenten leren kennen en een zee gezien die om de zes uur droog staat.

Noord Korea is natuurlijk niet 1,2,3, iets. Vanuit het museum heb ik begrepen dat er nog concentratiekampen waren. Althans tot niet heel lang geleden. Ook is er iemand uit het land die lezingen geeft, ontsnapt. Shin Dong Hyek: https://en.wikipedia.org/wiki/Shin_Dong-hyuk. . Er werd een vergelijking gemaakt met oost en west Duitsland en hopen ooit weer herenigd te worden. Op dat dat mag gebeuren. https://en.wikipedia.org/wiki/Kaechon_internment_camp

Wat heb ik verder zoal gedaan? Tja. Ik weet vooral dat de tijd snel gaat. Twee weken leken vijf minuten.
Het weekend erna had ik een Servas weekend. Dit een wereldwijde organisatie die mensen verbindt. Dus hier ontmoette ik mensen uit Azië en wederzag ik mensen uit Korea.
Deze was vooral gericht op cultuur. Na zelf ook een zegje gedaan te hadden de zaterdagsavond zijn we later alvast naar de N-tower gegaan. Hier heb ik een overzicht van heel Seoul. Vervolgens zijn we terug gaan lopen. Maar dit niet zonder een volledige maaltijd. Koreaanse stijlen zijn zo slecht nog niet ; ).



De avond er voor was ik uiteten met een vriend van school en twee andere studenten uit Australie. Leerzaam om over hun school en werksysteem te leren. Het oogt vrij gemakkelijk, dus wie weet eindig ik daar nog eens op uit : p. Het komt er op neer dat de loonsverhoudingen kleiner zijn. Daarna hebben we nog een paar clubs verkend en zijn we naar huis gelopen. Dus ik ben het servas weekend redelijk moe begonnen.

Met school gaat het ook alle kanten op. Een les begint met echt te vervelen. De anderen zijn nog steeds leuk. Alleen ja.. er zit werk in :p. Stukje bij beetje kom ik met elk vak verder.

Bij opnames vanuit een videoproductie klas.

Reacties

Reacties

Nel en Evert Glas

Weer een mooie belevenis Dirk! Toch fantastisch dat dit voor de jongeren is weggelegd. Je doet zo heel veel kennis en talen op.
Wat zijn je plannen na nieuwjaar? Hebben ze daar ook nieuwjaar of vieren ze dat op een andere dag?
Fijne dagen
gr. Nel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!